„Katedralne ferie w Terenie” w parafii św. Michała Archanioła w Łomży

W pierwszym tygodniu ferii w parafii p.w. św. Michała Archanioła w Łomży odbyły się Katedralne ferie w Terenie. Na niepowtarzalne ferie
zgłosiło swoją chęć uczestnictwa 50 dzieci z klas I-VI szkoły podstawowej.

zgłosiło swoją chęć uczestnictwa pięćdziesięcioro dzieci z klas I-VI szkoły podstawowej. We wtorek 25 stycznia w pierwszy dzień Katedralnych ferii w Terenie
odbyła się wycieczka autokarowa do Białegostoku. Pod okiem ks. Tomasza Grali organizatora wyjazdu i ks. Patryka oraz sześciu opiekunów wyruszyła grupa
dzieci i młodzieży do stolicy województwa podlaskiego. Przy rytmach skocznej muzyki podróż minęła wszystkim bardzo szybko.
Pierwszym miejscem wyjątkowej eskapady była wizyta w Sali zabaw Kroko Spoko, gdzie wszyscy wyśmienicie się bawili. Następnie udaliśmy się do
kościoła pod wezwaniem św. Jadwigi Królowej Polski w Białymstoku. Tam uczestniczyliśmy we Mszy św., którą koncelebrowali: ks. Tomasz Grala,
ks. Patryk i ks. Tomasz, wikariusz tamtejszej parafii, który serdecznie powitał przybyłych pielgrzymów z Łomżyńskiej Katedry. Po Mszy św. w salce parafialnej
czekał na wszystkich zasłużony obiad, smaczna pizza. Po wyśmienitym posiłku ruszyliśmy do Pałacu Branickich. Tam zwiedziliśmy Muzeum Medycyny i
uczestniczyliśmy w warsztatach, gdzie własnoręcznie wykonaliśmy pachnące, kolorowe mydełka, które zabraliśmy do swoich domów.
W drugi dzień Katedralnych ferii w Terenie w czwartek 27 stycznia wyruszyliśmy do Rostkowa i Ciechanowa. Pierwszym punktem naszej
pielgrzymki było Sanktuarium św. Stanisława Kostki w Rostkowie, miejsca narodzin i dzieciństwa patrona dzieci i młodzieży. Tam zwiedziliśmy
sanktuarium i uczestniczyliśmy we Mszy świętej, którą odprawili ks. Tomasz i ks. Patryk. Następnie udaliśmy się do Ciechanowa do Mcdonald`s, gdzie czekała
nas chwila odpoczynku i zasłużony smaczny posiłek. Następnie wyruszyliśmy do Zamku Książąt Mazowieckich, gdzie znajduje się Muzeum Szlachty
Mazowieckiej. Z wielkim zainteresowaniem zwiedziliśmy piętnastowieczny zamek zbudowany z inicjatywy Księcia Janusza I Mazowieckiego i poznaliśmy
ciekawą historię książąt mazowieckich.

W sobotę 29 stycznia odbył się „Imieninowy podwieczorek”, wesołe spotkanie w domu parafialnym. Gospodarz spotkania Ks. Tomasz powitał
wszystkich bardzo serdecznie i animował w rytm skocznej muzyki wiele ciekawych gier, zabaw i konkursów. Był też czas na posiłek i film
podsumowujący niezwykły czas Katedralnych ferii w Terenie. Wszyscy z zainteresowaniem i radością wspominali czas ostatniego tygodnia, kiedy to
w aktywny, ciekawy i bezpieczny sposób grupa pięćdziesięciorga dzieci z parafii Św. Michała Archanioła w Łomży pod opieką animatorów spędziła mile