Nazwa oraz adres Zamawiającego
Zamawiającym jest Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP w Łomży
w którego imieniu występuje Rektor Kościoła pw. Wniebowzięcia NMP w Łomży - Ks. dr Michał Cherubin,
z siedzibą:
Pl. Papieża Jana Pawła II 1a, 18 - 400 Łomża
Telefon: 729 213 790
Godziny pracy: 7:30 – 15:30 od poniedziałku do piątku
Strona: www.katedra.4lomza.pl
NIP: 718 215 30 83
Adres poczty elektronicznej: rektorat.wnmp.lomza@gmail.com
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: www.katedra.4lomza.pl
Zamawiający oświadcza, że nie jest Zamawiającym w rozumieniu ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 zm. 1720)
Postępowanie zakupowe prowadzone jest w trybie postępowanie ofertowego.
Realizacja zadania: „Prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkowym Kościele Rektoralnym pw. Wniebowzięcia NMP w Łomży", polegającego na wykonaniu:
Robót budowlanych i konserwatorskich przy elewacji wieży południowej kościoła wraz ze stolarką okienną oraz robót wewnątrz obiektu tj. konserwację i restaurację zabytkowych dekoracji malarskich prezbiterium, kopuły i transeptu kościoła. Zakres prac wewnętrznych obejmie bogato malowane sklepienie i ściany o rozbudowanej formie ornamentalnej. Konserwacja cennych polichromii pozwoli na przywrócenie właściwej rangi wnętrzu świątyni.
Przedmiot i zakres inwestycji ma na celu maksymalne wydobycie i prezentację wartości zabytkowych w taki sposób, aby społeczna i sakralna funkcja obiektu odpowiadała wysokiej randze zabytku.
Podstawą wyceny stanowi przedmiar robót ( załącznik nr 4 ).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, robót budowlanych, wymagań technicznych, certyfikacyjnych, określających dopuszczalne tolerancje wymiarowe, cechy równoważności, zawiera dokumentacja projektowa będąca załącznikiem do niniejszego postępowania.
Wykonawca w ramach umowy (do upływu okresu gwarancyjnego), nieodpłatnie, minimum dwa razy w roku, po i przed sezonem zimowym dokona serwisu, przeglądu przedmiotu umowy, usunięcia powstałych wad i usterek wynikających z innych przyczyn niż uszkodzenia mechaniczne, złe użytkowanie, akty wandalizmu itp.
Wykonawca we własnym zakresie zapewni niezbędną obsługę geodezyjną obiektu oraz wykona inwentaryzację powykonawczą. Ponadto dokona zgłoszenia o zakończeniu robót lub uzyska pozwolenie na użytkowanie (o ile dotyczy).
Energię elektryczną i pobór wody potrzebne do wykonania zamówionych robót Wykonawca zapewni we własnym zakresie.
Zamawiający zaleca Wykonawcom przed złożeniem oferty dokonanie wizji lokalnej w miejscu zamawianych robót (obejmującej teren inwestycji).
Niniejsze postępowanie nie zostało podzielone na części, gdyż stanowi nierozerwalną całość ze względów technicznych, organizacyjnych oraz ekonomicznych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w postępowaniu.
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyn.
W uzasadnionych przypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść postępowania zakupowego.
Złożenie oferty jest jednoczesne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego postępowania zakupowego.
Niniejsze postępowanie zakupowe nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień, w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez Oferentów.
Zamawiający zaleca i dopuszcza dokonanie wizji lokalnej w celu pełniejszego zapoznania się z miejscem realizacji zamówienia.
Doświadczenie w zakresie realizacji robót zbliżonych do projektu będącego przedmiotem postępowania.
Kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że wykonawca wykonał w ciągu ostatnich 3 lat co najmniej 2 projekty w zakresie objętym niniejszym postępowaniem na zabytku znajdującym się w wykazie zabytków nieruchomych lub w wojewódzkiej ewidencji zabytków nieruchomych.
W zakresie określonym w rozdz. V ust. 1 – spełnia/nie spełnia, w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarygodność takiego oświadczenia (lista zrealizowanych usług wraz z potwierdzeniem ich należytego wykonania podpisanych przez inwestora),
W zakresie określonym w rozdz. V ust. 2 – spełnia/nie spełnia, w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarygodność takiego oświadczenia (dane wskazywanej osoby wraz z kopią dokumentów potwierdzających uprawnienia i doświadczenie).
Oferta, która nie spełnia któregokolwiek z warunków określonych w rozdz. V, z uwzględnieniem sposobu jej udokumentowania określonym w pkt 1 i 2 niniejszego rozdziału, zostanie odrzucona ze względów formalnych i nie będzie poddana ocenie merytorycznej.
Osoba uprawniona do porozumiewania się z Wykonawcami:
Ks. dr Michał Cherubin – tel. 729 213 790 , e-mail: rektorat.wnmp.lomza@gmail.com
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w niniejszym postępowaniu. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej propozycje wariantowe spowoduje odrzucenie oferty.
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do zapytania . Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć podpisaną klauzulę RODO ( załącznik nr 2 do zapytania )
Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy. Treść oferty musi odpowiadać treści niniejszego zapytania. Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy zamieszczonych w załącznikach do zapytania, powinny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy.
Cena wskazana w ofercie musi:
Wykonawca ma prawo zastrzec poufność informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dn. 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233).
W przypadku skorzystania z powyższego uprawnienia zaleca się, aby zastrzeżone informacje były wyraźnie oddzielone od pozostałej części oferty, a także oznaczone klauzulą „Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dn. 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233).
W przypadku braku oznaczenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa Zamawiający wszystkie informacje zawarte w ofercie uzna za jawne.
Wykonawca będzie związany ofertą do dnia 19 września 2024 r. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą wskazanego w ust. 1, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się jednokrotnie do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni. Przedłużenie terminu związania ofertą wymaga złożenia przez wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
Miejsce i termin składania ofert:
Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkowym Kościele Rektoralnym pw. Wniebowzięcia NMP w Łomży " na adres:
Kościół Rektoralny pw. Wniebowzięcia NMP w Łomży, Pl. Papieża Jana Pawła II 1a, 18 – 400 Łomża
do dnia 19 sierpnia 2024 r. do godziny 09:00
Oferty złożone po terminie nie będą podlegały ocenie.
Otwarcie ofert
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19 sierpnia 2024 r. o godzinie 09:30
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert i odpowiadającymi im znaczeniami (wagami punktowymi):
Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:
Kryterium nr 1 Cena brutto (C) – waga 100 pkt
gdzie:
C n - ilość punktów oferty badanej w kryterium C
C min. - najniższa cena (brutto) spośród wszystkich złożonych ofert podlegających ocenie (niepodlegających odrzuceniu)
C bad. - cena (brutto) oferty badanej (ocenianej)
100 p k t - wskaźnik stały, waga kryterium
Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena" będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.
Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy > wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej > ceny.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie > uznana za najkorzystniejszą.
Wybrany wykonawca ma obowiązek w terminie 5 dni od momentu powiadomienia go o wybraniu oferty uzgodnić z Zamawiającym kwestie konieczne do sprawnego zawarcia umowy.
Umowa zostanie zawarta zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 .
Niniejsza inwestycja jest objęta współfinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, zgodnie ze Wstępną promesą dofinansowania inwestycji nr Edycja2RPOZ/2023/2936/PolskiLad udostępnioną dnia 05.10.2023 r. Podpisanie umowy z Wykonawcą jest możliwe po otrzymaniu przez Miasto Łomża Promesy inwestycyjnej z Banku Gospodarstwa Krajowego oraz po podpisaniu umowy o udzieleniu dotacji pomiędzy Miastem Łomża a Kościołem Rektoralnym pw. Wniebowzięcia NMP w Łomży.
Zamawiający zawiera umowę w terminie nie krótszym niż 7 dni po udzieleniu promesy Miastu Łomża przez BGK.
Zamawiający dopuszcza możliwość negocjacji złożonych ofert i zawarcia umowy z Wykonawcą, który po negocjacjach wyraża zgodę na zawarcie umowy po najniższej cenie ofertowej.
Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do:
wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
złożenia informacji o osobach umocowanych do zawarcia umowy i > okazania ich pełnomocnictwa, jeżeli taka konieczność > zaistnieje,
w przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie > ubiegających się o udzielenie zamówienia - przedłożenia umowy > regulującej współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o > udzielenie zamówienia (konsorcjum, umowa spółki cywilnej),
złożenia kosztorysu uproszczonego oraz harmonogramu > rzeczowo-finansowego,
dostarczenia dokumentów, potwierdzających kwalifikacje zawodowe > (uprawnienia budowlane) osób wyznaczonych do realizacji > zamówienia tj. kserokopie uprawnień (np. decyzji o przyznaniu > uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w > określonej specjalności) i kserokopie zaświadczeń > o przynależności do izb samorządu zawodowego – jeżeli są > wymagane,
złożenia informacji jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć > wykonanie części zamówienia podwykonawcom. W przypadku > powierzenia części zamówienia do realizacji przez podwykonawcę > Wykonawca wskaże: części zamówienia, które wykonawca zamierza > powierzyć podwykonawcom oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, > jeżeli są już znani,
dostarczenia zaświadczenia, wystawionego przez bank > zawierającego nr konta, na które należało będzie opłacać > faktury za wykonane prace lub oświadczenia Wykonawcy > ww. zakresie.
Uwaga: W przypadku konsorcjum płatności będą wnoszone na specjalnie założone, w tym celu przez konsorcjum konto bankowe, którego dysponentem z upoważnienia uczestników będzie podmiot wiodący - lider konsorcjum lub konto bankowe określone przez konsorcjantów we wspólnym oświadczeniu.
Informacja o postanowieniach umowy w sprawie które zostaną wprowadzone do treści tej umowy oraz możliwości jej zmiany
Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 3
Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 3
Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez wykonawcę projektowanych postanowień umowy.
Wykaz załączników
Formularz ofertowy ( załącznik nr 1 ),
Klauzula RODO ( załącznik nr 2 ),
Wzór umowy ( załącznik nr 3 ),
Dokumentacja projektowa, przedmiary robót ( załącznik nr 4 ).